SEO

SEO Trends i 2017: RankBrain + Link Building + Rich Snippets

SEO Trends i 2017: RankBrain + Link Building + Rich Snippets

Særligt til Trustpilot foredrag deltagerne

Vi vil gerne tilbyde et halvdagskursus om Link Building til alle deltagerne fra Trustpilot foredraget.

Kontakt Nicolai Lønne – ganske uforpligtende – for mere info

Kontakt Nicolai

Sådan skal du arbejde med SEO i 2017

Vi kommer til at se en helt masse ufattelige, måske ligefrem rekordsættende, ændringer i SEO i 2017

 

Der kommer til at være mere end 1,5 millioner ændringer i Google i 2017 og det bliver de bedste ændringer nogensinde.

Sådan er jeg helt sikker på, at Donald Trump ville sige det, hvis han skulle udtale sig om SEO!

Desværre for Trump – og måske den samlede SEO-verden – så var det ikke Trump som var inviteret til at tale om SEO Trends for 2017 hos Trustpilot.

Alligevel lykkedes det ham, som du kan se lidt længere nede, at finde vej ind i mine slides

I januar 2017 inviterede Trustpilot mig forbi til et foredrag for ~150 af deres kunder som ønskede at blive klogere på forandringerne i SEO.

På basis af det foredrag, har jeg skrevet et indlæg her om, hvad jeg mener vi kommer til at se i 2017 på SEO fronten.

Under foredraget kom jeg bl.a. ind på RankBrain og Googles arbejde med machine learning / kunstig intelligens. I den sammenhæng snakkede vi om hvordan et website skal gøre mere for, at bygge den helt rigtige oplevelse for brugeren – og at forskellige brugere der søger det samme, kan have vidt forskellige intentioner.

I mine slides, har jeg taget et eksempel på forskellige folk der søger efter sushi. Prøv at se de 3 scenarier og gør dig tanker om hvad der er det rette søgeresultat i hver case.
Jeg kom med mine bud på, hvad man skal gøre for som virksomhed at fange og efterfølgende konvertere de enkelte folk i hvert scenarie.

Endeligt så var emnet naturligvis koblet op omkring Donald Trumps indsættelse som Præsident i USA få dage tidligere, så overskriften var naturligvis: MAKE SEO GREAT AGAIN!


 

Markedsføring har alle dage handlet om at være foran konkurrenterne.
Præcis det samme gælder for søgemaskineoptimering – hvor at du både kæmper mod konkurrenter som også laver SEO – og mod Googles konstante forandringer af spillet.

RankBrain: Vi kommer til at se en algoritme som ændres konstant af Machine Learning

Forestil dig, at du en dag vågner til scenariet hvor at Google ikke længere bruger links i deres algoritme, når de skal bestemme om dit site skal være øverst.

En dag, hvor at alt er ændret – hvor at hele spillets regler er omskrevet signifikant.

RankBrain er det løbende forarbejde til den dag. Et forsøg fra Google, på at forstå den enkelte bruger og hvad der er det mest korrekte resultat til netop denne bruger.

Du kan lide hvad du læser?

Måske du kender andre som også kan lide det...? Vi vil elske dig, hvis du deler med dem!