Bag om bloggen her

Hvem skriver og hvorfor?

“Jeg har en idé, prøv lige at lytte engang Krestian…”

Sådan startede Nicolai, mens han sad og spiste en middag med Krestian.
Vi har kendt hinanden siden vi begge boede på samme Kollegium på Østerbro og den skæbnesvangre dag hvor theme.dk tog sin spæde form, sad vi sammen og spiste aftensmad. Det var vist hos Krestian og der var nok også en flaske rødvin åben.

Overordnet var der god stemning, som der jo er når to venner mødes.

Krestian arbejdede på det tidspunkt som salgschef i et e-commerce relateret startup med funding og investorkapital, mens Nicolai sad som freelance SEO-konsulent hos et større firma i finanssektoren.

Begge havde vi tidligere på aftenen sagt, at det kunne være fedt at lave noget sammen. Noget hvor begge virkeligt kunne mærke hjerteblodet flyde igennem projektet og passionen banke.

Om det var rødvinen, den gode mad og snakken om gamle dage på kollegiet står hen i det uvisse, men Nicolai fik i hvert fald en idé

Kort tid inden var der udkommet en video fra Moz.com, hvor at Rand Fishkin forklarede omkring 10x Content (Why Good Unique Content Needs to Die) som Nicolai var meget fascineret af. Han havde også lige været i London på SEO konferencen SearchLove, der ifølge hans egne ord havde blæst ham bagover.

 

Men tilbage til idéen…

Vi havde snakket om dansk ehandel og online marketing – og hvad der kunne gøres bedre.

Nicolais idé var; Krestian hvis vi kan snakke en hel aften om ehandel og online marketing, så kan vi også skrive om det. Vi kan faktisk skrive så meget om det, at det bliver 10 gange mere dybdegående end andre danske blogs!

Krestian var enig. Vi burde lave en blog hvor vi satte et højt ambitionsniveau.

Papir og en kuglepen blev fundet frem og vi satte os for at definere krav til bloggen.

Vi var begge lidt enige om, at hvis vi skulle starte en blog anno 2016, så skulle det ikke bare være én som alle de andre. Noget skulle skille sig ud.

Første krav blev: intet bliver udgivet, uden at det først har gennemgået seriøst konstruktiv kritik!

Andet krav: skriv i dybden og løs læserens problem. Ikke noget med bare at skrive “Da vi brugte XYZ fik fik disse resultater”, der skal også beskrives hvordan vi brugte XYZ og laves cases omkring det.

Lidt løst blev et mål noget med minimum 2.500 ord per indlæg, men at alle sætninger skal bringe værdi til helheden (det må du selv være dommer for om vi lever op til, døm os gerne i kommentarerne).

Tredje mand kommer på og noget med et bureau

Nogle gange så stikker ting af i en ny retning.

Det gjorde det også for os.

Pludselig kom Torben også med i projektet. Han sad som freelance-konsulent med content marketing og link building hos et af landets største mediehuse – og så var en bror til Nicolai (eller det er han jo stadig).

Torben var også vild med videoen om 10x Content fra Rand Fishkin og mente at hvis vi kravet om at to gav kritik af indholdet var godt, så ville tre der gav kritik af indholdet være endnu bedre.

Hertil havde Torben en masse viden han også selv ønskede at dele med verdenen (Hej verden, håber du læser med)

Nu var vi tre og havde gang i et meget ambitiøst blogprojekt, da der pludselig var en som sagde:

Hvorfor laver vi ikke et bureau som laver alt det her vi skriver om?

Og tja… Nicolai og Torben var allerede konsulenter. Krestian ville gerne være konsulent.
Alle tre ville vi dog gerne være konsulenter på en anderledes måde.

Så idéen om Bottomline tog også fart.

Det skulle være et bureau hvor vi kunne være nyskabende, innovative, anderledes, have det sjovt. Du ved, alle de der buzzwords man kan kaste op på et whiteboard når man har det sjovt og gerne vil have det det fortsætter med at være sjovt.

Vigtigst af alt, så ville vi dog arbejde med noget vi var gode til.

Konceptet blev derfor centreret omkring Link Building – fordi at det var Nicolai og Torbens store passion, og fordi at da Krestian hørte om vores tilgang til linkbuilding der udbrød han: det er jo præcis det samme som salg, jeg har allerede 10 forslag til hvordan vi strukturerer og forbedrer det der…

Lad os afslutte

Hvis du stadig læser med, så håber vi at du omkring her har forstået bare lidt af hvad det er vi brænder for.

Vi er glade for at du læser med her og hvis du vil, så er du meget velkommen til at sende os en mail med dine tanker om din passion eller noget du synes vi skal skrive om her på bloggen.

De aller bedste hilsner;
Krestian Krogsgaard, Torben Lønne & Nicolai Lønne