En liste over

De bedste danske marketing blogs

Danske Online Marketing Blogs

Hvorfor er der ingen som har lavet en liste over de bedste danske online marketing blogs? Hvor svært kan det være?

Det var min egen tanke – og jeg var nærmest irriteret over alle de andre bloggere som ikke havde gjort dette
– imens jeg endnu ikke engang havde startet en blog selv.

Ironisk nok, så gik der en del tid, inden det gik op for mig, at jeg jo selv kunne være personen som kastede mig ud i opgaven og fik lavet den liste.

Samlingen er her nu – lavet som jeg selv gerne vil have den:

  • Med mulighed for at sortere efter kategori
  • God oversigt over hvad de enkelte skriver om og deres seneste indlæg
  • Manuelt indsamlet liste og frasorteret dem som nærmest kun skriver om helt interne ting eller ikke har skrevet nyt i mange år
GRATIS TIP TIL DIG!
Der er en virkelig let måde til at få flere modtagere på din mailliste, undgå spam-filtre og få startet en gennemført god dialog med dine modtagere. Klik her og få tippet gratis!

 

Listen vedligeholdes af Nicolai Lønne – og er lavet med hjælp fra Patrick Hoffmann, samt mine to medskribenter her på bloggen; Torben og Krestian.


Find og sorter her - blogs listes efter hvornår de sidst har udgivet nye indlæg:
  • Affiliate Marketing
  • Analytics
  • Content Marketing
  • Ehandel
  • Email Marketing
  • Konverteringsoptimeting
  • Podcast
  • PPC
  • PR / Tekstforfatning
  • SEO
  • Social Media
Rosenstand skriver om SEO, SEM og generelt bare om sine favoritemne; Google.

Med en fortid som sælger, senere reklamemand og en af de første i Danmark der kastede sig over SEO, har Thomas en god ballast for at skrive de dybdegående indlæg som han skriver på bloggen.

Thomas bliver ofte brugt som SEO ekspert både på blogs der mangler en udtalelse og på konferencer - hvilket ikke er uden grund. Selvom han sjældent praler højt med sine resultater, så er han ikke bange for at sige, at man er velkommen til at kontakte hans kunder og spørge om de er tilfredse med hans arbejde.
Hertil har Thomas fordelen at han har sit daglige kontor i USA og dermed har lettere adgang til international SEO viden.
Content Marketing, Social Media
 Senest opdateret 22. april 2017
Micky Weis arbejder som leder af Online Sales & Marketing Firtal Web ApS.

Micky er uddannet ved Aarhus Business College. Micky har erfaring inden for online marketing, sociale medier, SEO m.fl. og har i en lang årrække arbejdet som ansvarlig for markedsføringen i virksomheder, og har hjulpet med planlægningen af strategier for virksomhedernes online aktivitet.

På Mickys blog deler Micky sine råd til succes på de sociale medier og content marketing. Indlæggene er oftest lange og fyldte med gode råd i forhold til virksomheder og personers ageren online.

Er du nyopstartet blogger eller overvejer du at kaste dig over tasterne som blogger, så finder du også rigtig gode inputs omkring blogging og hvordan du maksimerer sandsynligheden for trafik til din blog.
Email Marketing, PR / Tekstforfatning
 Senest opdateret 22. april 2017
Majbritt Lund er selvstændig journalist, forfatter, blogger og mange andre ting - siden 2007 har hun haft sin egen kommunikationsvirksomhed.

Majbritt Lund hjælper sine kunder med deres salgstekster online og i pressen.
Derudover underviser og rådgiver Majbritt Lund også i PR, salg og web - og så har hun også udgivet 3 bøger (to om kommunikation og en om salg).

Ved siden af alt dette blogger Majbritt også. Hendes indlæg er velformulerede og seriøse, og emnerne er alt fra blogging, SEO, nyhedsbreve m.fl.
Majbritt har en god evne til, at sætte tankerne i gang hos læseren, og det gør det blot til mere interessant læsning.
Simon Grevang arbejder til dagligt med digitale strategier og online markedsføring, og er uddannet inden for bl.a. kommunikation, SEO og sociale medier.

Alt dette give en god grobund for blogindlæggene på bloggen.
På Simons blog finder du en lang række indlæg omhandlende online marketing og især SEO og Facebook marketing.


Simons indlæg er skåret ind til benet og der er ikke for meget fyldetekst. Simon uddyber bl.a. hvad SEO i et letlæseligt sprog og derudover deler han 5 interessante myter inden for SEO.

Simon har arbejdet med online marketing side 2012.
PPC, SEO
 Senest opdateret 22. april 2017
Teamet bag digitypes.dk er på seks personer; Lasse B., Simon R., Stine R., Klaus J., Rasmus L. og Morten Z.

Digitypes primære arbejde er, at hjælpe virksomheder med, at styrke deres kommunikation udadtil vha. en hjemmeside, andre platforme, grafik eller video.

På bloggen bliver du introduceret for de nyste features inden fra grafisk markedsføring.
Har du hørt om Infographic? Hvis ikke, så kunne du slå et smut forbi digitypes.dk og se deres kreative evner i aktion med deres egne Infographics - dansk infografik.


Driver du en webshop og står i selv for produktbillederne, så bør du nok kigge på indlægget ’Professionelle billeder sælger dine produkter’.
Ib Potters podcast er det jeg vil kalde det "originale danske online marketing podcast". I hvert fald er Pottercut det første ordentlig danske podcast jeg kan huske at have hørt.

Ib Potters erfaring kommer bl.a. fra Ibs arbejde i webbureauet Co3 og som arrangør af både Marketing Camp og Digital Markedsføring, 2 af landets størstes dagskonferencer om online markedsføring.
Formen for alle podcast er, at Ib interviewer danske eksperter indenfor hele feltet af online markedsføring. En typisk episode er 30+ minutter og består af

Ib og en ekspert der bliver interviewet i en dejlig rolig samtaleform. Ib er særdeles god til at stille de "dumme" spørgsmål, sådan at alle kan følge med når eksperten får brugt lidt for nørdede ord.
Ud over pottercut, så blogger Ib Potter også på potter.dk hvor emnerne ofte handler om hvordan han laver podcasts.
Halfdan Timm arbejder med online marketing og især SEO og leadgenerering.

Halfdan er stifter og forhenværende direktør i JUF.dk ApS og har bl.a. talt om online marketing på MarketingCamp og Digital Markedsføring. På Halfdans blog finder du indlæg med tricks til online markedsføring og gæsteartikler med iværksættere der deler deres erfaringer.

Halfdans egne erfaringer som iværksætter - og ikke mindst de tiltag han har brugt for at optimere sig selv og sin profil, er også noget af det der bliver formidlet ud til læserne. Halfdans blogindlæg er letlæselige og til læseren der godt kan lide humoristisk men samtidig dybt seriøst læsestof.
Ehandel, PPC, SEO, Social Media
 Senest opdateret 19. april 2017
John Nielsen kommer med sin blog på OnlineSynlighed, hele vejen rundt.

Ikke alene er John kompetent og han har også en meget bred viden om online marketing. Blogindlæg hos ham er derfor relateret både til hvad der rører sig hos Google, i ehandels-verdenen og på de sociale medier.

Hos OnlineSynlighed arbejder de også selv med det brede spekter af marketing - herunder både SEO, SEM, sociale medier og brugervenlighed.
Eric Ziengs står for den digitale strategi hos Bolius samtidig med, at han driver sin egen virksomhed, hvor han har specialiseret sig i content marketing.

Eric har en interessant vinkel til content marketing, idet han opfordrer virksomheder til, at hjælpe og inspirere deres leads, i stedet for konstant at presse på for et salg - salgene skal nok komme hvis kunderne fornemmer, at de kommer i første række.

På "Help Marketing" bloggen finder du indlæg med råd og vejledning i forhold til content marketing, google, sociale medier m.fl.
Du finder også indlæg med eksterne eksperter, der deler deres råd og erfaring med dig inden for deres specialisering.
Astrid Haug rådgiver virksomheder og organisationer om sociale medier og digital strategi. Astrid har mange års erfaring inden for digital kommunikation og specielt det politiske. I sin karriere har Astrid bl.a. været pressechef på Christiansborg og på Københavns Rådhus.

Som forfatter har Astrid udgivet bogen ’Sig du kan li’ mig - indholdsstrategi for sociale medier’ samt været medforfatter til bogen ’Lyt til elefanterne - digital kommunikation i praksis’. På hendes blog finder du skrevne indlæg med tips og tricks til sociale medier - også hvis du eller din virksomhed endnu ikke er på de sociale medier.

Er du interesseret i statistikker og især de lidt sjovere af dem? Så vil du uden tvivl synes om ’11 facts om danskernes brug af sociale medier 2015’.
Joakim Ditlev er manden bag contentmarketing.dk. Joakim Ditlev er en ekspert i content marketing, og har arbejdet med content marketing siden 2009 og har desuden års praktisk erfaring med content marketing i softwarebranchen.

Det er værd at nævne, at Joakim selv er blevet undervist af amerikanske content marketing eksperter i sin tid som marketingchef i Zmags. På sin blog på contentmarketing.dk skriver Joakim om vidt og bredt, men for det meste om content marketing og sociale medier.

Joakim skriver nogle meget interessante indlæg om især content marketing, og man kan ikke lade være med, at trække lidt på smilebåndet når han f.eks. inddrager Super Mario og prinsessen i sine indlæg - med overraskende god effekt!
David blogger meget nicheorienteret om betalt markedsføring på de to sociale medier Facebook og Instagram.

Davids indgang til feltet kommer dejligt utraditionelt fra et job som brugsuddeler hvor han indledende stiftede bekendskab med de sociale medier og hvordan de betalte annoncer virker derpå.

Siden tiden som brugsuddeler, har David arbejdet som social media rådgiver både hos andre og nu som selvstændig.
Bag Skjoldby & Co står Lars Skjoldby - også kendt som Mr. Online.

De indlæg som Lars udgiver på bloggen her, går i dybden med interessante SEO-tricks og viden som er ekstremt relevant for dig der vil nå længere i din online markedsføring.

Lars henter sin viden ind både fra erfaringer med kunder, egne tests og fra deltage på internationale SEO konferencer, samt når han som taler på danske konferencer har muligheden for at være med i dialogen bag scenen blandt andre eksperter.

I tillæg til bloggen, så driver Lars også en brevkasse, hvor alle kan stille spørgsmål om SEO og få gratis svar fra Skjoldby
"Et umage par" på den danske online scene; Søren Riisager og Jacob Kildebogaard, står bag både online bureauet Webjuice og bloggen herpå.

Begge er erfarne (unge) herre i branchen og har kompetencer i rygsækken til at skrive dybdegående blogindlæg om både SEO, SEM og Konverteringsoptimering.

Søren Riisager er SEO-manden der startede med at gøre sig selv til ukronet konge af black hat SEO, og selvom han i dag kun laver white hat SEO, så kan man stadig lokke ham til at dele ud af små anekdoter fra dengang.
Han har en grundlæggende god teknisk seo-viden og mestrer link building - og så står han for at planlægge det legendariske københavnske event Fredagsjuice hvor online-folk kan mødes til gratis foredrag og fredagsbar.

Jacob er mesteren i SEM og Analytics - ham kan du læse mere om her og her
Bro Blog kan vist med rette tildeles to fine titler: Danmarks største kommunikationsblog og Danmarks bedste kommunikationsblog.

Bloggen går mere end andre i dybden med kommunikative strategier som alle er skrevet af folkene fra BRO Kommunikation. Det er bl.a. interessante små hacks og gode strategier for hvordan du bliver mere succesfuld med kommunikation i gennem tekstmediet, får indflydelse og bliver mere effektiv.

Blogindlæg fra BRO går altid i dybden og fremstår altid gennemarbejdede, så du spilder ikke din tid når du hopper derind for at læse et af deres længere indlæg.

Morten Münster som er en af bagmændene til Bro Blog har tidligere givet gode råd til hvordan de startede deres blog over på Pottercut
Startupsnakken.dk drives af Martin Bengaard og Anders Thue Pedersen, som begge har mange års erfaring inden for iværksætteri og online markedsføring.

Martin driver desuden også marketing-virksomheden SENSE marketing - Anders er et godt eksempel på en iværksætter der har været hele møllen igennem. Anders har oplevet på op- og nedture, hvilket han bruger konstruktivt i forhold til, at rådgive andre iværksættere uden om de ofte ”skjulte” forhindringer og problematikker ved opstart of drift af virksomheder.

På bloggen finder du indlæg med rådgivning inden for emner som netværk, effektivisering og iværksætteri. Du finder bl.a. også et interessant interview med Lars Skjoldby, der åbenhjertet fortæller om sine vejbump på vejen som iværksætter.
Content Marketing, Email Marketing, Social Media
 Senest opdateret 18. april 2017
Kommunikationsbureauet Digital Works skriver på deres blog om sociale medier og email marketing - og det gør de grundigt.

Med en blog der går tilbage til 2010, har de mange indlæg og kvaliteten af dem er overvældende god.

Det største fokus på bloggen er på Sociale Medier, herunder meget Facebook og LinkedIn. Du finder dog også gode råd om bl.a. marketing via emails og content marketing i en bredere forstand.

Bloggen er opbygget brugervenligt og selvom de fleste indlæg har en god længe, er de lette at læse.
Udover hans personlige blog, er Jonathan Lindahl også manden bag Lavegenblog, hvor han ligeså blogger.

Emnerne er nogenlunde de samme som på hans personlige blog (SEO, affiliate markedsføring, WordPress mv.). Men hvor nogle af indlæggene på hans personlige blog godt kan blive ret avanceret, så er indlæggene på Lavegeneblog henvendt til det lidt mere uerfarende publikum.

Derudover er indlæggene på Lavegenblog også primært henvendt til bloggere, men du vil stadig kunne finde relevant viden, selvom du ikke har en blog.
Bloggen Socialemedier.dk handler som navnet antyder om sociale medier. Hjemmesiden drives af bl.a. Mikael Danielsen der til dagligt arbejder som digital konsulent. På Socialemedier.dk finder du de væsentlige nyheder om sociale medier som Snapchat, Instagram, Facebook, Twitter og LinkedIn.

Derudover finder du også tips og tricks til optimering af dig og din virksomheds profiler på de sociale medier. Socialemedier.dk er opbygget meget smooth, så kategorierne med deres indhold kommer frem imens du ruller med scroll-knappen. Du finder også indlæg skrevet af eksperter inden for online markedsføring.
Halfdan Timm arbejder med online marketing og især SEO og leadgenerering. Halfdan er stifter og forhenværende direktør i JUF.dk ApS og har bl.a. talt om online marketing på MarketingCamp og Digital Markedsføring.

Indlæggene på leadsonline.dk handler, som navnet antyder, om online leadgenerering i alle afskygninger. Du finder case-studies og konkrete tips til optimering af din webshop. Du finder gæsteindlæg som indlægget: "CASE: Sådan øgede jeg min AdSense CTR med 109%" som faktisk er et gæsteindlæg skrevet af Jonathan Lindahl.
Forfatteren bag bloggen på Sleeknote.com er Emil Kristensen, som også er medstifter og CMO i virksomheden.

På bloggen finder du indlæg der indeholder interviews med en række virksomheder som arbejder med e-handel. Indlæggene indeholder virksomhedernes erfaringer inden for e-handel, og hvis det skal skæres ud i pap; hvad der reelt set har virket og hvad der ikke har.

Det skal dog siges, at blogindlæggene er skrevet på engelsk, men på en måde som de fleste læsere vil kunne forstå. Endvidere har indlæggene en masse at byde på inden for e-handel.
Tobias Egmose arbejder med digital kommunikation med de sociale medier som omdrejningspunkt. Tobias Egmose har en cand.it samtidig med, at han har arbejdet med mange forskellige aspekter inden for digital kommunikation.

På sin blog finder du indlæg om kommunikation både online og offline. Derudover har Tobias også delt nogle praktiske tips, som vil give dig bedre synlighed på nettet.
SEO, Social Media
 Senest opdateret 11. april 2017
bureau.dk er en af de nye spillere på online-marketing-blog-banen. Bagved bloggen står Jeff B. Blaavand. Bag det stilrene og sort/hvide design, gemmer der sig en stribe af blogindlæg der kommer bredt rundt om online marketing.

Særligt emnerne SEO og Social Media, har mange spændende indlæg og en god dybde.

Jeff og de øvrige forfatter, beskriver selv bloggen som et sted der skal formidle viden neutrals og uden promovering af bestemte programmer,

 
Email Marketing, SEO, Social Media
 Senest opdateret 8. april 2017
Brandmovers arbejder med content marketing og hjælper virksomheder med, at øge den indgående trafik til deres hjemmeside samt hjælpe dem med, at konvertere dem til kunder.

Listen på brandmovers kompetencer er lang - men ved at tage et lille udpluk af kompetenceprofilen, finder du SEO, E-mail marketing, video, sociale medier, workshops og mange flere.

På brandmovers’ blog, finder du en lang række guides til, hvordan du udarbejder den bedste strategi i forhold til content marketing. Brandmovers udgiver nyt indlæg ret ofte, hvilket gør deres indlæg så relevante som overhovedet muligt.
Morten Münster er partner i kommunikationsbureauet BRO Kommunikation, hvor han beskæftiger sig som rådgiver og foredragsholder inden for forhandlinger, strategier og dialoger.

Morten Münster er desuden også forfatteren af bogen ’Personlig indflydelse - den overraskende sandhed om, hvordan man flytter mennesker, holdninger og produkter’, som blev udgivet i 2013. P

På Mortens blog finder du konkrete tricks, tips samt teknikker til forhandling, kampagner, strategier, dialoger og salg. Indlæggene er argumenterende og informerende og indeholder som oftest cases fra virkeligheden. Metoderne der er blevet anvendt i de individuelle cases bliver uddybet på en overskuelig måde, så man nemt kan implementere dem i sine egne projekter.

Mortens erfaring og professionalisme kommer tydeligt til sin magt og gør ham troværdig - og ikke mindst overbevisende. Morten blogger også på Børsen og er redaktør på Danmarks største kommunikationsblog BRO-Blog.
Content Marketing, PPC
 Senest opdateret 5. april 2017
Anders Christensen har siden 2012 drevet Webdesigner.dk, som har fokus på affiliate marketing og AdSense.

Anders har mange års erfaring i gamet, og det er med fokus på brugervenlighed og forståelige tekster, at Anders skriver sine blogindlæg.
Hører du til den gruppe af WordPress-brugere, der finder det problematisk, at finde det helt rigtige tema? Så vil du finde Anders’ indlæg ”Tips til at vælge det rette WordPress tema” nyttigt - og hvis ikke indlægget helt svarer på dine spørgsmål, så er der et kommentarfelt der flittigt bliver benyttet.
Content Marketing
 Senest opdateret 4. april 2017
Wp-danmark.dk er som du nok kan regne ud, et hjemmeside med fokus på WordPress. WordPress Danmark bliver drevet af en lang række frivillige, der bruger deres fritid på, at trylle i WordPress og samtidig dele ud af deres erfaring.

Koordinatoren og tovholderen er Mark Thomas Gazel - Mark arbejder til dagligt i Kulturanstalten, hvor han hovedsageligt arbejder med kommunikation. Mark har anvendt WordPress siden efteråret 2005, og må siges at være en erfaren herre inden for WordPress.

Hvis vi lige vender tilbage til den førnævnte koordinering, så skal der især koordinering, når WordPress Danmark planlægger næste års WordCamp, en konference der udelukkende har fokus på WordPress. På bloggen kan du følge det frivillige team i deres forberedelser til årets WordCamp, samt kommentarer og informationer og hver enkel opdatering WordPress kommer med.
Sasa Kovacevic er ansvarlig for PPC hos Obsidian Digital og har ydermere arbejdet med online virksomheder siden 2009.


I sit online virke, har Sasa Kovacevic berørt emner som digital markedsføringsstrategi, projektmanagement, produktudvikling, konsulentarbejde, SEO, PPC og CRO. Sasa var oplægsholder til Digital Marketing Danmark 2015 med oplægget ’Sophisticated keyword research’ og til SEO Day 2016 med oplægget ’Linkbuilding are outreach in difficult industries’.

På Sasas blog finder du lange og informationsrige indlæg, der som oftest alle kan bruges til, at optimere din hjemmeside eller webshop. Hvad end det er SEO eller Linkbuilding, så kommer Sasa ellers hans gæstebloggere med nogle rigtig gode tips, som helt bestemt er værd at klikke sig ind på.
Analyse-nørdernes ukronede konge, Søren Sprogø, giver på Afdeling18 gode råd om Google Analytics, tracking, konverteringsoptimering, ehandel - og fra tid til anden også en smule om SEO og PPC.

Blogindlæggene er kendetegnet ved en enorm dybde i emnet og det skinner altid igennem at Søren ved hvad han taler om. I mange af indlæggene har han praktiske eksempler med, sådan at dybden også bliver krydret med forståelige eksempler.

Søren Sprogøs erfaring bygger på arbejde i flere af landets større ecommerce sites, herunder Cofman.com, Bon'A Parte, Wupti, Hungry m.f.
Impact er et konsulenthus med mere end 70 medarbejdere, der brænder for at skabe resultater for deres kunder. Impact er fyldt med blogindlæg om E-handel, digital markedsføring og content stratgier.

Du kan tydeligt mærke, at indholdet på bloggen er skrevet af personer, der til dagligt har hands-on og ved hvad de snakker om. Anders Kvorning som er E-handels konsulent, har skrevet indlægget ’B2B E-handel: Sådan griber I det an’, der på en velformulerede måde, fortæller om de primære grunde til, at mange B2B virksomheder ikke befinder sig på internettet, og hvad virksomhederne bør gøre af overvejelser.
Naturligvis har Danmarks største forum for affiliate marketing, også en blog der bringer os gode guides til online marketing.

Den primære skribent er den ene af ejerne Anders Saugstrup som får hjælp fra en stribe af gæsteforfattere der deler deres egne erfaringer. I tillæg til Saugstrup, så deler anden anden halvdel bag marketers.dk; Mikael Rieck også viden på bloggen.

Både Anders og Mikael har mange års praktisk hands-on erfaring med online markedsføring og at se deres viden delt er altid spændende.
På onlinehaj.dk finder du en masse interessante blogindlæg og Online Hangouts, der bl.a. indeholder råd og vejledning inden for SEO, e-mail marketing, markedsføring på sociale medier, LinkedIn og Analytics.

Det er altså en blog, der indeholder indlæg og videoer om vidt og bredt inden for online markedsføring. Dette er bestemt ikke en negativ ting, da alle indlæggene er relevante og brugbare. Bag onlinehaj.dk er Lise Halskov, der til dagligt arbejder med, at analysere og optimere virksomheders workflow, og Lise Halskov afholder også projektledelseskurser.

Det er ikke udelukkende Lise Halskob der deler ud af sin erfaring. I hendes Online Hangouts har hun ofte gæsteeksperter med på råd, som Jacob Kildebogaard, Lars Skjoldby og Thomas Rosenstand.
Jacob Worsøe arbejder til dagligt som senior digital marketing konsulent hos IMPACT.
Når arbejdsdagen slutter, bruger Jacob noget af sin fritid på online projekter som bl.a. ExchangeMyCoins.com og Email-beriger.dk.

Udover at blogge på sin personlige blog, skriver Jacob også om online marketing på Google+ og Twitter. Indlæggene på bloggen omhandler for det meste digital markedsføring - men af og til finder du også indlæg, der fokuserer beslutningen om at træffe datadrevne beslutninger.

Opdateringer skal der til - og Jacob har delt et oplæg med, hvordan han og hans kompagnoner øgede deres e-mail liste med 217% mens de lancerede en ny version af deres hjemmeside.

Med andre ord, så deler Jacob sine erfaringer og de metoder han har oplevet virker.
Leon Birdi er en anerkendt underviser inden for forretningsudvikling, der er uddannet konsulent hos konsulentfirmaet Cultivator. Siden hen har Leon Birdi rådgivet en række virksomheder inden for forretningsudvikling og planlægning af de eventuelle nødvendige forandringer.

På blogger skriver Leon Birdi indlæg med tips og tricks til at sælge mere. Både som virksomhed og som person. Du finder også en lang række podcasts, der har fokus på forretningsudvikling i sin helhed samt effektivisering af dine arbejdsprocesser.

Det er også værd at nævne, at Leon Birde har været ekspertblogger i salg hos Amino siden starten af 2012.
Sander Grønlund arbejder til dagligt med online markedsføring, hvor han samtidig deler sine erfaringer om især emnerne online indkomst og affiliate markedsføring.

Udover de spændende blogindlæg på bloggen, deler Sander Grønlund også nogle af sine månedlige indkomster, hvilket i tråd med de andre blogindlæg, giver et godt indblik i Sander og sin virksomhed.

På bloggen har du også muligheden for, at downloade Sander Grønlunds egen ebog; 63 måder du kan tjene penge online. Udover ebogen og indlæggene med månedlige indkomstrapporter, skriver Sander også en række guides - som for det meste handler om, hvordan man sparer penge på fordelagtige måder. Indlæggene er konkrete og letlæselige.
Ehandel, PR / Tekstforfatning
 Senest opdateret 7. marts 2017
Dorte Lytje rådgiver i udvikling og salg af online produkter. Dorte afholder business-forløb hvor hun underviser i ”Autentisk Branding” samt dét at bygge en virksomhed op omkring de feminine business-principper.

Dorte startede som selvstændig i 23 og har siden da prøvet kræfter af som bl.a. chef i en telemarketing virksomhed.

Dorte blogger om hendes hverdag og alle de ting den indeholder. Hendes indlæg er belærende og stiller gode spørgsmål til læseren, der på en effektiv måde, sætter tankerne i gang hos læseren.

Dorte skriver lige fra hoften og man kan tydeligt mærke, at hun har noget på hjertet, hvilket hun hellere end gerne vil dele med os.
På mrv.dk skriver blogger Morten Rosenvold Villadsen om, hvordan man skaber synlighed for en selv, sit produkt eller sin virksomhed på internettet. Morten arbejdet med online markedsføring siden 2010.

Morten lægger en dyd i at lære fra sig, og ikke mindst stiller sig tilfreds, når den rådgivning han giver, går ind og har en mærkbar forskel hos den enkelte person eller virksomhed. Leder du efter en hjemmeside hvorpå en erfaren person, fortæller dig alt om, hvordan man laver en blog - så finder du hvad du leder efter på mrv.dk.

Indlægget ’Lav en blog - hvordan laver man en blog? Sådan!’ giver dig alle de informationer du skal bruge - og samtidig har Morten skrevet supplerende indlæg, der besvarer de spørgsmål som måtte komme i løbet af gennemlæsningen af indlægget. Desuden finder du også case-studier samt vejledning i forhold til linkbuilding og hvordan man analyserer søgeord.
Tue Lindblad har ved siden af sit fuldtidsarbejde et bijob - et bijob hvor han sælger digitale produkter.

På sin hjemmeside fortæller Tue Lindblad ærligt om sit iværksættereventyr, hvordan han skabte sit succesfulde produkt og ikke mindst hvad man skal gøre, for at gøre ham kunsten efter. Tue formår at formulere sig klart og tydeligt samtidig med, at Tues blogindlæg og videoer er præget af en vis form for humor, der gør dem endnu mere interessante at læse og se.

Vil du gerne lære mere om digitale produkter og forstå processerne bag og ikke mindst mulighederne, så gør du klogt i at undersøge Tue Lindblads blog ud.
Patrick Teglstrup Rasmussen er uddannet Markedsføringsøkonom med special i statistik, og arbejder som ansvarlig for den digitale markedsføring hos William Demant. Patrick er en erfaren herre inden for digital markedsføring, og på sin blog deler Patrick ud af sin erfaring.

Patrick har bl.a. skrevet det interessante indlæg: ’Er SEO kun linkbuilding?’, der som titel indikerer, stiller spørgsmålet, om SEO efterhånden blot er linkbuilding? Det er et spørgsmål mange af os nok har lagt inde med, og Patrick kommer ind på emnet med en rigtig interessant vinkel og argumenter der bakker denne op.
Bloggen på Antphilosophy skrives af Mikael Rieck Kousgaard, som både viderebringer sin viden i podcasts og artikler med bl.a. case-arbejde og interviews.

Mikael startede sit online eventyr tilbage i 2001, og har siden da skrabet sig en masse erfaring inden for bl.a. SEO, opbygning af hjemmesider, analyse af konkurrenter, coaching og outsourcing.

På bloggen formidler Mikael sine og andres egne erfaringer online, for på den måde, at vejlede læseren uden om de problemer der kunne opstå. Mikael skriver sine artikler og interviews med folk inden for online markedsføring på en inspirerende måde, og det er endnu ikke sket, at blikket har floreret væk fra artiklen. På Antphilosophy finder du også gode forklaringer på, hvilke værktøjer Mikael benytter og hvilke fordele de hver især har.

Mikaels indlæg har floreret på Wizzi’s Top10 liste og i 2011 vandt han Affiliate kategorien til SEMaward 2011.
Anders Bagnegaard Kristensen er den ene halvdel af mandskabet i e-handel virksomheden Mackabler.dk I/S. Anders arbejder med alt hvad e-handel indebærer, og er en sand ekspert i optimering af hjemmesider.

Anders blogger om hvad der rører sig inden for e-handel og om måder hvorpå du kan optimere og sikre din hjemmeside. At bloggen også indeholder indlæg med praktisk erfaring ses tydeligt i indlægget ”Sådan forholder du dig i et DDOS angreb”, hvor Anders ud fra sine egne erfaringer, har lavet en vejledning til, hvad man skal og ikke skal gøre under sådan et angreb.

Er du interesseret i, at vide hvilke projekter Anders har gang i, finder det også inde på bloggen. Anders har ligeledes været på Wizzi’s Top10-liste over det bedste danske indhold inden for online markedsføring.
Chris Kleis Rasmussen er manden bag bloggen

Til dagligt arbejder han i virksomheden Firtal Web, hvor han sidder som ansvarlig for webshoppen Made4men.dk/no/se. Arbejdet har givet ham en masse erfaring inden for alle aspekterne i e-commerce.

Erfaringen deler Chris med sine læsere på bloggen, hvor du bl.a. finder de online marketings blogs han foretrækker at gå til, når han enten mangler information eller inspiration.

Indlæggene har en god længde og er samtidig krydret med illustrative billeder, der med god effekt sætter prikken over i’et. Chris er god til at gå i dybden, og overlader ikke meget ubetrådt.
Terkel Hansen er manden bag hjemmesiden TMEH.dk.
Til dagligt er han salgskonsulent, og siden 2004 har han blogget på TMEH.dk.

Terkel har erfaring inden for Prestashop, WordPress, PHP, CSC og salg.
På bloggen skriver Terkel om meget andet end blot online markedsføring - men inden for online markedsføring, deler Terkel ud af sine erfaringer med WordPress, Prestashop, SEO og Affiliate.

Terkel skriver både til begynderen og den øvede. Terkel har skrevet en masse velskrevne guides - også til hvordan du laver en ’Backup af hjemmeside (FTP+MySQL).
Anton Hoelstad har arbejdet med online markedsføring inkluderende SEO og Google AdWords siden 2011. Anton har en kandidatgrad i Økonomisk Markedsføring, og han bruger dagligt sin ekspertise til at rådgive kunder som ekspert i Google AdWords og som specialist i SEO.

På bloggen deler Anton Hoelstad sine erfaringer inden for online markedsføring, da han ”efterhånden har set så meget uudnyttet potentiale i online annoncering hos virksomheder”. Udover Antons egne indlæg, har han også åbnet op for gæsteindlæg af eksperter ude fra.

Blogindlæggene er forholdsvis lange, men ikke desto spækkede med gode tips og tricks til din online markedsføring.
Per Allerup er CEO hos Tinyrocketlab.com og han har erfaring inden på SEO og PPC.
Er du bekendt med sider som Shoplr.dk og Crawlr.dk, så er du måske interesseret i at vide, at det er Per Allerup der er manden bag disse sites.

Per Allerup informerer læseren af blogindlæggene med de trends inden for SEO og Google Adwords og samtidig finder du også ærlige og begrundende meninger og holdninger til specifikke emner.

Desværre kommer indlæggene med en vis mellemrum, men derfor bør det ikke holde den ivrige læser tilbage, da indlæggene indeholder gode råd og guides, som langt hen af vejen stadig er rigtig brugbare.
Nikolaj Mogensens blog er en guldgrube for den seriøse SEO mand. Nikolaj er dygtig til at dele ud af sine erfaring såvel fra store bureauer som mindre iværksætterprojekter. Nikolajs indlæg er kendetegnet ved at være meget dybdegående og decideret nørdede.

Nikolajs vilje og evne til at dele ud af sin seriøse SEO viden gør Nikolajs blog til en af Danmarks bedste SEO blogs og et absolut must read for alle der deler interessen.

(og så må man jo slet ikke glemme at rose Nikolaj for at være vært for indlægget omkring hvordan vi scorede omtale og et link fra Yahoo.com - et indlæg som bl.a. vandt en SEMaward for bedste link building artikel i 2015)
PPC, PR / Tekstforfatning
 Senest opdateret 22. januar 2017
Kristian Scharling er driver Somera ApS. Hans kernekompetencer ligger inden for SEM, tekstforfatning og ledelse. På blogger deler Kristian Scharling sine erfaringer som iværksætter.

På godt og på ondt. I et hudløst ærligt indlæg som indlægget ’120 km/t fungerer ikke for mig længere’, deler Kristian sine tanker og følelser med sine læsere. Thumps up for det. Kristian formår at sætte ord på noget, som efterhånen er et tabu i folkemunde - stress. Så er du til iværksætterhistorien der måske ikke er lut og grønne skove, så har Kristian delt sin historie.
Christina Klitsgaard er personen bag hjemmesiden med samme navn, og til dagligt er hun direktør i hendes eget e-mailmarketingbureau.

Christina har med hendes praktisk erfaring specialiseret sig i e-mailmarkedsføring, hvilket er essensen i hendes blogindlæg. Christinas indlæg er for læseren der vil have nogle gode råd fra en person, der i mange år har haft hands-on og har gennemtestet de forskellige strategier.

Det skal også nævnes, at Christina har været oplægsholder på Marketingscamp, hvilket igen er en stærk indikator for, at Christina er en sand specialist inden for hendes område, e-mailmarketing, og at hendes blogindlæg i sandhed har fortjent at blive læst.
Content Marketing, Social Media
 Senest opdateret 8. januar 2017
Tina Woods er uddannet grafiker og har derudover uddannet sig inden for markedsføring, kommunikation og projektledelse.

Tina har specialiseret sig i, at rådgive mindre og mellemstore virksomheder omkring markedsføring. Alt den erfaring Tina har opsnappet i løbet af sin karriere, deler hun flittigt ud af på sin blog.

På bloggen finder du bl.a. en forklaring på Facebooks algoritme og hvordan du skal annoncere på Facebook.
Tina har også formuleret 10 gode tips til, hvordan du får din hjemmeside til at sælge bedre. Disse tips er især tiltænkt nye i faget, der er interesseret i, at anskaffe sig en basisforståelse for processerne bag en hjemmeside.
Dennis Drejer er manden bag garnvirksomheden Rito.dk.
Han har arbejdet med online marketing både som konsulent og igennem Rito.dk hvor han har hands-on i alle aspekterne af online markedsføring.

Dennis har været oplægsholder på både MarketingCamp og Digital Markedsføring, hvor han efterfølgende er blevet betegnet som en ægte ekspert af Ib Potter.

Dennis Drejer blogger på sin blog omkring sine oplevelser som iværksætter. Et meget interessant indlæg er faktisk et gæsteindlæg på bloggen, hvor foredragsholderen og konsulenten Kirsten Kristensen deler ud af brugbare råd i forhold til stresshåndtering i indlægget ”Stresshåntering - Undgå stress på arbejdspladsen”.

Endvidere finder du tips og tricks du kan anvende i din webshop og i jagten på mere effektive processer intern i virksomheden.
SeoAnalyst.dk administreres af Rasmus Himmelstrup, der siden 2006 har skrevet indlæg for en række forskellige blogs.

Rasmus Himmelstrup bruger SeoAnalyst.dk til at teste, diskutere og kommentere på aktuelle ting inden for online marketing.

Rasmus beskæftiger sig hovedsageligt med SEO, men berører også emner som online marketing på sociale medier. Mangler du et sted at få de nyeste nyheder om aktuelle trends og happenings, så er SeoAnalyst.dk et godt sted at gå hen.
Ehandel
 Senest opdateret 21. november 2016
Prestatips.dk er bloggen hvorpå du kan finde en lang række af tips og tricks til brugere af webshop styrings systemet Prestashop.

Tim har erfaring inden for områderne; udvikling af moduler, styling via css og tilføjelser af funktioner.

Udover Tim Petersson agerer Ann Karina Høgh Robson og Kjeld Borch Egevang begge redaktører på bloggen. Tim og Kjeld arbejdet med Prestashop siden 2009 og Ann siden 2010. På bloggen finde du alt fra anmeldelser, tips og vejledning i forhold til de mange forskellige moduler der kan benyttes i Prestashop.

Indlæggene er skrevet i en meget jordnær jargon, så selv den helt nye Prestashop-bruger ikke sakker bagud. Det skal samtidig siges, at der er brugbare tips og råd at hente for selv den garvede Prestashop-bruger.
Content Marketing, PR / Tekstforfatning
 Senest opdateret 16. november 2016
Manden bag bloggen - og kameraet - er Henrik Brændgaard.

Han store passion er videomediet og han har i den grad forstået hvordan man knytter video og online marketing sammen. Ud over at han producerer video, så har han også erfaring med at gøre en video til en succes på bl.a. Youtube.

Det er også inden for disse felter, at du kan gøre dig klog på hans blog - produktion af video og promovering af video.

I tillæg til bloggen, så har Henrik en gratis guide til hvordan du får flere kunder via Youtube
På bloggen Ambivalent skriver Lars Østergaard om sociale medier i en virksomhedsnær kontekst.

De fleste blogindlæg handler om de nyere medier, så som Snapchat og Instagram, men også Facebook og taktikker hertil, tager under kærlig behandling.

Til dagligt sidder Lars som SoMe ansvarlig hos Kræftens Bekæmpelse, men hans erfaring kommer også fra at have lavet arrangementer og fester i København, gennem de seneste mange år - herunder kan nævnes hans koncept Vognturen som arrangerer ture for nyudsprungne studenter og tipKBH som giver indblik i hvad der sker i Danmarks hovedstad.
Thomas Bigum er manden bag Bigum&Co, som en kursusvirksomhed der har fokus på strategiudvikling og content marketing.

Thomas har mange års praktisk hands-on erfaring med online markedsføring og især markedsføring på de sociale medier. Endvidere florerer Thomas Bigum i medierne som eksperten i sociale medier - og i rollen som eksperten er han blevet en efterspurgt oplægsholder.

At Thomas Bigum til dagligt arbejder med førnævnte, afspejles tydeligt i blogindlæggene. Blogindlæggene informerer og opstiller interessante vinkler, som sætter tankerne i gang hos læseren.

Indholdet er ærligt og interessant læsning, og især for jer der har en interesse inden for sociale medier og online marketing.
På epay’s blog, finder du tips om online betaling og E-handel. Udover at dele indhold der handler om ePays egen betalingsgateway, skrives der også om E-handel generelt samt SEO.

Du finder også en række gæstebloggere, som Steen Chrstensen, der giver dig et hånd til de første skridt af konverteringsoptimeringen. Indlæggene går rigtig godt i dybden og er samtidig krydret med konkrete tips og råd samt grafiske elementer.

Et indlæg som ’Sådan undgår du afbrudte køb’ går i dybden med noget vi alle helst vil undgå - men som sker alt for ofte.
Lasse Gammelfjord arbejder med at skaffe sine kunder tid og omtale i medierne, på bloggen skriver han bl.a. om denne disciplin - men krydrer den også med gode råd til bl.a. at skaffe sociale delinger og hvordan du generelt kommunikerer bedre på nettet.

I tillæg til bloggen, så tilbyder Lasse en gratis ebog om hvordan du kommer i medierne. Bogen går i dybden om hvordan du får synlighed i medierne gennem direkte outreach til journalister eller gennem fx sponseret indhold ud til journalisterne, sådan at de opdager dig på anden vis.

Flere blogindlæg krydrer på spændende vis både video og almindelig tekst - en rar kombination for os der er dovne når det kommer til at læse.
Patrick Lønne Hoffmann er online marketing konsulent hos Spinnaker Nordic. Patrick har tidligere drevet sin egen webshop, hvilket har givet ham en masse erfaring inden for e-handel, SEO og hvad der ellers høre til at drive en webshop.

På bloggen skriver Patrick om online markedsføring samt markedsføring på de sociale medier. Du vil også finde interviews, med unge iværksættere der deler deres historier.

I oktober 2015 kom Patricks indlæg "Sådan tjener du penge på Instagram" på Wizzi's Top10 liste over de bedste indlæg om online markedsføring.

Størstedelen af Patricks indlæg handler om Instagram, hvilket han efterhånden har specialiseret sig i i en række år. Indlæggene er blevet kogt ind, så de bliver holdt så relevante som muligt. Ved siden af sit job som online marketing konsulent hos Spinnaker Nordic studerer Patrick erhvervsøkonomi i Esbjerg.
Morten Kristensen arbejder med projekter som Costumfit.eu og Cosmos Co, hvilket begge er webshops der sælger henholdsvis designer solbriller og olier som arganolie og kaktusolie.

Costomfit.eu sælger til lande både uden- og indenfor EU - Cosmos Co arbejder på det danske, svenske, tyske og engelske marked.

Morten Kristensen blogger om bl.a. ophavsret, blogging og sine egne erfaringer inden for online marketing og iværksætteri.
Indlæggene har en vis værdi, da de er meget informative og lærerige, hvilket indlægget ”Varemærkeregistering - Guide og et par gode tips” er et godt eksempel på - her bliver der gået i dybden med alle aspekterne i en varemærkeregistrering, hvilket er til stor gavn, for virksomheder der overvejer en sådan registrering.
Sense er et online marketingsbureau, der med deres mange års erfaring indenfor online markedsføring, konsulterer i bl.a. online strategi, SEO og sociale medier.

Manden bag virksomheden SENSE ApS er Martin Bengaard - som har en passion for, at hjælpe virksomheder med at forstå deres online markedsføring og samtidig sikrer, at den giver for mening for virksomhederne.

På bloggen ses indlæg omhandlende sociale medier, online markedsføring og effektivisering af virksomhedens ageren på disse. Indlæggene er ærlige og indeholder informationer og understøttes af de inkluderede fakta.
På Novosight.dk befinder Michael Rurup Andersen, der har specialiseret sig i anvendelsen af SEO, Google AdWords og Google Analytics - derudover har Michael erfaring inden for udvikling af hjemmesider og CMS WordPress.

På sin blog, deler Michael ud af tips og tricks til dit praktiske arbejde med SEO. Indlæggene henvender sig både til begynderen og den garvede rytter. Indlægget ’De 5 største Google algoritme opdateringer der ramte din hjemmeside i 2015’ er et super spændende indlæg at læse - Morten nøjes ikke kun med, at nævne de 5 opdateringer, men Morten går derimod rigtig godt i dybden med hver især af dem.
Maj Wismann er særlig dygtig til to ting:

1) At drive en online forretning som andre bør kigge med beundrende øjne på
2) At dele ud af hendes viden om hvordan hun driver online forretningen!

Bloggen på Onlinebiz.dk er knyttet op omkring hendes Online Markedsføringsmentor forløb, hvor hun igennem kurser hjælper andre med at opbygge en online forretning. Bloggen i sig selv er et lækkert gratis vidensunivers hvor du kan suge til dig af både gåde råd og erfaringer fra hendes succesfulde studerende.

Majs viden kommer fra kombinationen af hårdt arbejde og at hun altid leder efter de bedste som hun kan lære fra. Det er både danske eksperter hun får hjælp fra og på de bedste internationale konferencer.
Ole Gregersen er specialist i konvertingsoptimering, og har i en lang årrække arbejdet med optimering af hjemmesider og især brugervenligheden af sitet.

Dette har givet Ole stor erfaring inden for optimering af brugergrænseflader samt erfaring med afholdelse af foredrag og konferencer mm.

På sin blog deler Ole sine optimeringsprocesser trin for trin, hvordan en split-test fungerer og bør bruge og ikke mindst sin ærlige meninger og f.eks. Mobile Pay vs. Swipp (humoristisk indlæg men som i alt sin tydelighed giver god mening).

Ole er uden tvivl en specialist i konverteringsoptimering, hvilket helt klart gør bloggen et besøg værd.
Appappreciation.tumblr.com bliver administreret af Nathalie Clarsen, der tester og nogle gange anmelder Apps og Iphones. De Apps der bliver testet og anmeldt er som oftest sociale medie apps, der bliver testet helt ned i detaljen.

Det kan være at du allerede er bekendt med Nathalie Clarsen, da hun en del gange har deltaget i God Morgen Danmark som den indkaldte ekspert.
På kraes.e-conomic.dk finder du en lang række indlæg om livet som iværksætter, markedsføring og også om den daglige drift i en virksomhed.

Du finder mange forskellige forfattere på bloggen, såsom Jonathan Løw, Nicolai Andersen og Majbritt Lund. Indlæggene går i dybden med emnerne og berører stort set alt indenfor online markedsføring.

Størstedelen af indlæggene handler om hvad iværksættere tænker og gør - og dette er ikke alt sammen positivt. Ud fra erfaringer deler skribenterne ud af deres syn på den moderne iværksætter, og hvilke fejl den moderne iværksætter gør sig.

Alt sammen er en læringsproces, men nogle gange vil men hellere have undgået fejlene - hvilket et besøg på kraes.e-conomic.dk kan hjælpe dig med.
På OnlineBlogggen.dk finder du Philip Løvland, der har arbejdet med SEO siden 2010. Philip er tidligere webshop-ejer, men driver nu Linkbuilding.dk, hvor han sælger links til både private og virksomheder. På bloggen finder du uddybende indlæg om linkbuilding og SEO der både informerer og giver gode og nemme råd at implementere.

I Indlægget ’Fuld kontrol over din linkbuilding med afbryder-links’ bliver du præsenteret for en interessant vinkel til linkbuildng, nemlig kontrol. Indlægget er omfattende og det er tydeligt at Philip Løvland til dagligt, selv arbejder med linkbuilding.

Er du ude efter en guide til, hvordan du får din indhold indekseret af Google, så har Philip skrevet et indlæg ud fra praksis om, hvordan du netop får Google til at indeksere dit indhold på blot 40 minutter. Indlægget hedder ’Indekser dit indhold lynhurtigt’.
Tina driver bloggen tekstforfattertips.dk med stor passion. Hun deler ud af hendes erfaringer fra bl.a. SAS, Call me, Elgiganten og Synoptik.

Bloggen har et udvalg af forskellige typer indlæg, heraf nogle til den nysgerrig der gerne vil lære mere om tekstforfatning igennem fx X antal tips til... eller råd til nybegynderen.

Andre indlæg er mere fagnørdede og forholder sig til hvad der sker i nichen omkring tekstforfatning - det kan bl.a. være indlæg om nye podcasts
Frederik Hyldig er Head of PPC hos bureauet s360 i Aarhus, hvor han har ansvaret for deres PPC-afdeling. Desuden administrerer Frederik også en række AdWords-annonceringer hos en række kunder.

På Frederiks blog, finder du interessante indlæg omkring AdWords, Analytics og PPC. Sidder du f.eks. og roder med Google Analytics, og vil du have hjælp til, at fortolke de data du bliver præsenteret i Google Analytics, så giver indlægget ’Google Analytics for bloggere: Det siger tallene om dine læsere’ dig nogle rigtige gode og forståelige inputs.

Udover bloggen, har Frederik Hyldig også skrevet artikler for internationale medier som Moz, PPC Hero og 3Q Digital.
Ehandel, SEO
 Senest opdateret 23. juni 2016
Emil bijobber som byrådsmedlem i Solrød, men gemmer under sin byrådsmand-uniform på et SEO-kostume der kan gøre de fleste misundelig.

Både fra egen webshop, fra opgaver hos kunder og projekter som Emil har været involveret i, bringer han viden ind på bloggen. Det er primært SEO og ehandel som Emil skriver om, men også affiliate marketing og videoproduktion har Emils interesse.

Væk fra computeren er Emil en dygtig networker som oftest kan mødes i Københavnske online marketing miljø, hvor han gladelig både taler om SEO og suger viden til sig fra andre.

 
Mikkel deMib Svendsen har været i SEO branchen siden før nogen kaldte det for SEO.
Gamle danske søgemaskiner som Kvasir og Jubii er blandt de søgemaskiner hvor Mikkel fik sin indledende viden om søgemaskiner.

Siden har deMib kastet sig over SEO og lever i dag af at rådgive danske og internationale virksomheder i, hvordan man opnår optimale placeringer i søgemaskinerne.

Han er ofte at finde som taler på både danske og internationale konferencer om emnet og de danske medier bruger ham tit som ekspert når de mangler hjælp til at forstå Google eller internettet generelt.

Mikkels blog er i takt med at han nu blogger mere på Waimea's blog, blevet mere stille - den har dog stadig et godt arkiv der er værd at dykke ned i, specielt hvis man er ny i SEO.
Jesper Hvejsel er medstifter af Firtal Web Aps, Firtal Group ApS og Fliva ApS samt stifter af Made4men.dk m.fl. Jesper Hvejsel blogger på sin blog om e-handel, e-commerce og iværksætteri. Indlæggene finder du både i små og store størrelser - dog altid konkrete.

Hører du til skaren af tilhænger af iværksætterhistorier, og kunne du tænke dig at læse endnu en inspirerende en af slagsen, så finder du indlægget ”Made4men - En iværksætterhistorie”, der tager dig igennem hele processen fra idegenereringen, opstarten af webshoppen samt hvilke svære valg, Jesper og kompagnonen Mikkel måtte tage for at nå deres mål.
Morten Elm er den rejselystne men altid online blogger bag OnlineGlobetrotter.dk. Morten Elm har en stor erfaring inden for strukturering af sin egen onlinebusiness, og har desuden erfaring inden for affiliate marketing, lokal SEO, Wordpress, outsourcing og invest.

Interessant er også, at Morten også har erfaring inden for udgivelsen af ebøger på Amazon. På sin blog deler Morten ud af sine erfaringer med online markedsføring, men ikke mindst hvordan man kombinerer arbejde og rejser, så det hele går op i en højere enhed. Overvejer du at udgive en ebog, og måske endda på Amazon, så bør du besøge onlineglobetrotter.dk, da Morten bl.a. deler sine salgstal derfra.

Indlæggene er super interessante og inspirerende - det perfekte sted, at anskaffe sig inspirationen til at fortsætte skrivningen af sin ebog.
Iværksætteren Casper Blom har længe været kendt for ham med golfboldene, men Casper har flere virksomheder i sit bælte.

Udover BilligeGolfbolde.dk er han også manden bag virkomheder som Dealfighter, iCovers og Trendfighter. Casper har tilmed sammenfattet sin iværksætterhistorie i sin egen selvbiografi ”Just F*cking Do It!”.

På sin blog deler Casper sine oplevelser som iværksætter og erfaring med spredningen af budskabet, om mere iværksætter på skoleskemaet. På bloggen finder du også Caspers liste over bøger og blogposts han anbefaler sine læsere.
Kim Tetzlaff er hjemmesideudvikler og har i mere end to årtier arbejdet med optimering af hjemmesider og SEO.

Kim Tetzlaff har siden 2005 drevet KTJ-Media.dk, der optimerer, programmerer og udvikler løsninger til kunder på den globale skala. På bloggen kan du lære en masse om hastighedsoptimering af din hjemmeside, udvikling og SEO.

En række af Kims indlæg befinder sig i den lidt mere nørdede kategori, da der bl.a. bliver snakket om JavaScript, CSS og andet kodning. Kim Tetzlaff bruger spaltepladsen både på at lære fra sig og samtidig give læseren overskuelige guides, der hjælper læseren til bl.a. selv at optimere ens hjemmeside.
Iværksætteren Mads Grønlund er til dagligt medejder af Grandly Marketing og ejer af SUPERBRILLER.dk.

På Mads’ blog finder velskrevne, grundige og ikke mindst spændende indlæg om Mads’ erfaringer med iværksætteri, WordPress og Affiliate.
Mads Grønlund havde tilbage i december 15 sit indlæg ’Tjen penge online som tekstforfatter’ på Wizzi’s Top10 liste over det bedste danske indlæg om online markedsføring.

Indlægget går virkelig i dybden med emnet, og fungerer som en rigtig gode pegepind for interesserede læsere. Gør dig selv den tjeneste at læse indlægget, og selvfølgelig også på, at bruge noget tid nede i kommentarfeltet - korrespondancen dernede er også super spændende læsning.
Bag edermann.dk finder du Daniela Edermann der er uddannet daatamatiker og har erfaring inden for programmering, AdWords, CMS m.fl. I 2012 startede hun hos Cykelpartner.dk, hvor hun arbejder med AdWords og andre opgaver inden for online markedsfrøing.

På bloggen finder du indlæg omhandlende AdWords, brugbare værktøjer til online markedsføring og analytics. Mange af Danielas indlæg er forklarer og informerer læseren om konkrete funktioner og muligheder inden for AdWords og analytics.

Daniela skrev i 2014 et interessant indlæg om MarketingCamp 2014 ’MarketingCamp 2014 - mit tredje år som deltager’, hvor hun deler ud af sine egne erfaringer fra tidligere konferencer samtidig med, at hun kaster nogle gode fifs af sig.
Katrine Dahl Clement er specialist i kommunikation og kreative processer. Endvidere har Katrine også mange års erfaring inden for samarbejde og afgivelsen af respons - hvilket hun deler ud af på sin blog. Bloggen er fyldt med inspirerende indlæg, der uden tvivl er brugbare for de personer, der ønsker at bliver bedre til bl.a. at snakke med andre.

Som et eksempel, har Katrine skrevet indlægget ’Giv ros der virker’, der med stor succes opstiller et scenarie som mange af os kender - man føler helt, at man selv var tilstede da det skete. Hvis dette lyder interessant, så er det bestemt et klik videre værd.
Line Falck er tekstforfatter og strategisk sparringsparter med fokus på kommunikation. Line Falck har en stor interesse i, at optimere virksomheders kommunikation både online og offline. Line har en Cand.Mag. i Dansk/Nordisk.

På hendes blog-page finder du indlæg om Google AdWords, LinkedIn, SEO, linkbuilding og selvfølgelig kommunikation. Line trækker af og til også en gæsteblogger ind på bloggen. Line skriver meget klogt og brugbart materiale, og du bør gør dig den tjeneste at læse hendes indlæg ’Lugter du af bagtanke, når du takker din kunde? Og gør det Noget? Om CRM’, da Line rammer spot on i forhold til ’moderne’ kunderelationer.
SEONAUT administreres af Peter Ulstrup Hansen, der er uddannet Antropolog og som har arbejdet med SEO siden 1997. Udover SEO har Peter også arbejdet på opgaver der har involveret linkbuilding, analyse af keywords og links samt rapportering.

Ved siden af sit arbejde med SEO og affiliate marketing, blogger Peter om SEO både i form af analyse af opdateringer og deling af egne erfaringer. Indlæggene er af en god størrelse og af god kvalitet.

Du vil også finde opstillede cases, hvor Peter Ulstrup Hansen bl.a. opstiller et scenarie som hjælper med forståelsen hos læseren - se f.eks. indlægget ’Skriveteknik SEO og salg’ der handler om, at man skal skrive til individet i stedet for altid at være så fokuseret på Google.
Lars Bachmann er til dagligt ansvarlig for online marketing hos Cykelpartner.dk.
Tidligere drev Lars Backmann også bureauet Conseo, som arbejder med online marketing, SEO, webudvikling m.fl.

På sin blog skriver Lars om iværksætteri, WordPress, Sociale medier og mange flere - og Lars har især gjort sig en hel del i iværksætteri.
I december, 2009, 2011, 2012 og 2013 lavede Lars i et samarbejde med en række erfarne iværksættere, en iværksætter julekalender, hvor der hver dag kom et nyt gæsteblogindlæg.


Historierne bliver aldrig gamle, og du finder med garanti også noget du vil finde spændende.
Kigger man i kommentarfeltet, ses en lind tråd af positive kommentarer.


Lars er desuden redaktør på MTBX - et magasin om mountainbike.
Morten Vium er stifter og ejer af ViumMedia, der arbejder med rådgivning og undervisning af private og virksomheder til en bedre synlighed online, stærkere kunderelationer og flere leads. Morten Vium er en ekspert inden for LinkedIn, og på sin blog kan du læse snesevis af blogindlæg om LinkedIn.

Er du helt ny på LinkedIn, så har Morten skrevet en startguide til begyndere - endvidere finder du også interessante indlæg som ’Brugen af LinkedIn til rekruttering øget fra 3% til 23% på to år’, der virkelig sætter tingene i perspektiv.
Martin Bengaard har en kæmpe interesse i salg og markedsføring - hvilket han deler med os på sin blog.

Martin Bengaard har igennem mange år erhvervet sig en stor mængde erfaring indenfor online markedsføring, hvilket han til dagligt anvender i sin virksomhed SENSE ApS.

På bloggen finder du en masse indlæg om stort set alle de sociale medier - og hvordan de muligvis kan bruges i din B2B virksomhed.
Martin skriver på en interessant og direkte måde, og sammen med Martins ekspertise inden for emnerne, er det nogle rigtig fine indlæg han poster.
Ehandel, PPC, SEO
 Senest opdateret 24. marts 2015
Troels Kjems er manden bag bloggen OnlineEffekt hvor han skriver meget bredt om online marketing.

Med mere end - ifølge ham selv - 19 års erfaring fra store virksomheder så som Mærsk, Danske Bank, DSB, TDC og nu som konsulent hos Think! Digital, virker han også til at have erfaringen til både at skrive om ecommerce, Google Adwords, Analytics, SEO, Social Media og generel web.

De enkelte blogindlæg kommer altid godt omkring emnet på en velskrevet facon hvor du altid kan følge med. Oftest er indlæg krydret med grafik eller billeder, sådan at vi visuelle heller ikke hægtes af.
Jacob Kildebogaard er manden der startede Webanaytiker.dk tilbage i 2008.

Jacob er partner i virksomheden Webjuice.dk - hvor han til dagligt fungerer som Analytics & AdWords chef hos Webjuice.dk.

Bloggen har til hensigt, at hjælpe private og virksomheder med deres webanalyse - både hvad angår tilgange til analysen og disponible værktøjer.
Jacob Kildebogaard har erfaring inden for Google Analytics, Yahoo! Web Analytics, Sitecalyst m.fl. og ved siden af Webjuice.dk, driver Jacob også hjemmesiderne webanalyse-kurser.dk og webshop indexeringsprojektet GaBoost..

At Jacob er en ekspert inden for AdWords i indlæggene på bloggen - de er skrevet af en professionel man kan mærke, selv har haft hands-on, og derfor ved hvad han snakker om. Har du nogle specifikke problemer med din AdWords, så er der stor sandsynlighed for, at du kan finde svaret på Webanalytiker.dk.
Thomas Høeg er E-commerce direktør i Primera Travel Group og som han selv beskriver det; ’selvstændig marketingnørd’.

Thomas Høeg har ikke det helt store arkiv på sin blog, men han har alligevel skrevet nogle indlæg der er værd at læse: ’Sådan kigger du konkurrenten over skulderen’ og ’Hvad en spansk pandekagemand kan lære dig om sociale medier’.
Jonathan Lindahl startede sit første online projekt tilbage i 2012, og siden da er det blevet til en række andre projekter. I 2012 fik han en 2. Plads i Affiliate DM.

På bloggen finder du indlæg omhandlende WordPress, SEO og affiliate marketing. Jonathan blogger ud fra sine egne erfaringer med sine projekter samt sin bibeskæftigelse som konsulent.

Jonathan Lindahl er desuden manden bag Wizzi.dk - hjemmesiden der én gang om måneden, samler den foregående måneds bedste danske indlæg om online markedsføring.

Udover at dele sine egne erfaringer, laver Jonathan også nogle af hans blogindlæg i samarbejde med andre online markedsførings personligheder, såsom Henrik Bondtofte og Halfdan Timm.
Mogens Møller er CEO og medstifter af Sleeknote - et værktøj til at optimere konverteringerne på e-handelswebsteder.

Udover at drive Sleeknote, så har Mogens Møller også hjulpet mange e-handelsvirksomheder i forhold til konverteringsoptimering.

På Mogens blog, finder du blogindlæg udformet ud fra praksis, ment på den måde, at Mogens deler konkrete cases med sine læsere. Derudover laver Mogens også en række splittests, hvor han på en overskuelig måde, deler resultatet og den efterfølgende analyse af resultatet.
Som oftest inddrager Morten også grafiske relevante elementer, som sammen med teksten giver en rigtig god forståelse af testen eller casen.
Jacob Kildebogaard er medstifter af Webjuice.dk og til dagligt står han for analytics og AdWords i virksomheden.
Jacob er også medforfatter på bogen Analyticsbogen.dk sammen med datamatikeren og praktikeren Morten Vadskær.

På bloggen finder du indlæg der har til hensigt, at sætte gang i tankerne hos den enkelte. Blogindlæggene er letlæselige og skrevet på en måde, så alle kan forstå dem. Jacob deler bl.a. ud af sine erfaringer som iværksætter og rådgiver som sådan også om, hvordan han i praksis har oplevet, at tingene fungerer.

Erfaringerne Jacob har, er bl.a. opnået vha. den solide forståelse for tal og optimering han har - hvilket til dels er opnået i hans uddannelse Cand.merc.(mat).
Mikkel er en ekspert inden for Content Marketing, hvilket han deler med alle sine læsere på sin blog. Mikkel er uddannet Cand.Merc Management of Innovation and Business Development ved CBS, og udover Content Marketing, har han også kompetencer inden for SEO, tekstforfatning og afholdelse af foredrag.

Til dagligt hjælper Mikkel virksomheder med at udforme fantastisk indhold der giver målbare resultater. Du kan få en indsigt i hvilke fremgangsmåde Mikkel anvender og hvilke værktøjer han benytter.

Er Content Marketing en smule uklart for dig, kan du med fordel sætte dig til at læse Mikkels indlæg, som fint udpensler hvad Content Marketing er, og hvordan du og din virksomhed i praksis kan og bør bruge noget tid på Content Marketing.
Christopher Hofman skriver på Bizz Buzz om link building - den slags white hat link building som giver resultater.

Han har gode erfaringer med bl.a. konceptet Broken Link Building, outreach og link bait.

På bloggen har Christopher både indlæg med case studies, viden og egne erfaringer. Som måske landets eneste SEO mand, har den internationale ekspert Brian Dean givet ham en anbefaling og brugt hans arbejde som case på Backlinko.com - kender du ikke Backlinko så vid én ting: det er stort at blive anbefalet derfra.

 
Joakim Kruse arbejder til dagligt primært med SEO som online marketing konsulent i sin egen virksomhed iseek.dk.

På bloggen deler Joakim Kruse sine bedste råd inden for SEO og brugbare værktøjer der kan være behjælpelige. Indlæggene indeholder gode og uddybende begrundelser af værktøjerne samtidig med, at Joakim Kruse har inkluderet billeder i vejledningerne, så man ikke mister overblikket.

Indlægget ”Mit bedste SEO Software - Guide til Rank Tracker” er langt og uddybende, og giver en rigtig god forståelse for softwaren og hvordan det fungerer.

Alle indlæggene er skrevet ud fra Joakims egne erfaringer, så har man efterfølgende spørgsmål, er Joakim hurtigt behjælpelig med et kvalificeret svar i kommentarfeltet.
Henrik Ernst Hansen er en erfaren herre inden for e-handel og ikke mindst opbygning af succesfulde virksomheder.

Henrik Ernst Hansen har længe rådgivet danske og internationale virksomheder inden for e-handel og digital markedsføring. Henrik har på sin blog, et stort fokus på iværksætteri, hvilket både kommer i form af råd og vejledning, men også som inspirerende succeshistorier fra iværksættere.

Indlæg som f.eks. ”Sådan tjente Tobias 500.000 kr. På 5 måneder [ONLINE BUSINESS CASE]” er et glimrende eksempel på standarden på Henriks blog. Indlæggene er velformulerede og interessante at læse, hvilket også har givet nogle af dem, en plads på Wizzi’s Top10-liste over danske indlæg om online markedsføring.
Simon Elkjær arbejder med markedsføring og IT, og har tidligere været ansvarlig for dette i webshoppen NiceHair.dk. I dag arbejder Simon Elkjær med bl.a. webshoppen Roomsa og online marketingbureauet Spinnaker Nordic.

I 2015 udgav han sin første ebog ’Optimeringsbogen’, der giver dig 59 konkrte idéer til at lave split-tests af din webshop - som du bruge i din søgen efter måder, at hæve din konverteringsrate på. Bogen har fået rigtig mange positive anmeldelser, der vigtigst af alt konkluderer, at bogen er letlæselig, nem at forstå og til alle uanset år i branchen.

På Simon Elkjærs blog finder du, hvad man kan kalde en lille smagsprøve på, hvad du finder i Optimeringsbogen - nemlig split-testen af TrustPilot i indlægget ’Er TrustPilot pengene værd?’.
Content Marketing, SEO
Fra Grækenlands varmere himmelstrøg, var Anders Saugstrup én af de første danske SEO folk, der tog online PR til sig som en link building redskab - og efter sigende er dette det eneste han arbejder med i dag.

Anders er gavmild med at dele ud af de cases han har haft succes med - og interviews med andre der har haft succes med online PR.

Ud over bloggen og sit online PR arbejde, er Anders også den ene af bagmændende bag Marketers.dk - det absolut største affiliate forum i Danmark.
Ehandel, Konverteringsoptimeting, PR / Tekstforfatning
Morten Vadskær har været med i ehandelsverdenen i flere år end du har ejet en smartphone. Han har den gode kombination af programmør-egenskaber og ekøbmandstalent, som gør at han både har haft nallerne nede i kode-bolledejen på sin egen shops og har den ekstremt nødvendige viden for hvad SEO, konverteringsoptimering og generelt bare salg er.

Bloggen bruger han til at dele ud af sine personlige erfaringer, både fra at have drevet egne shops og nu at være en del af det måske mest innovative webshop-system som Danmark har set i mange år.

Vadskærs tilgang til ehandel er analytisk og datadrevet - og det bærer indlæggene også præg af.
Ehandel, Email Marketing, SEO
På Novicell.dk blogges der om stort set alt der vedrører online markedsføring - og med mange forskellige forfattere. Det høje niveau du finder hos Novicell som virksomhed, finder du også i deres blogindlæg.

Bloggen indeholder guides, tips og nyheder inden for alt inden for online marketing. Har du brug for hjælp til black friday eller måske en opdatering på hvordan E-mail marketing ser ud for det kommende år, så finder du også dette hos Novicell.

Novicell er et digitalt konsulenthus der blev etableret tilbage i 1997, og som hjælper virksomheder med at etablere sig online samt skabe sig den forretning de ønsker.
Gorm's Blog om Markedsføring skrives af Mads Gorm Larsen og behandler i striben af blogindlæg alt fra marketingstrategi, SEO - og hvis man dykker længere tilbage i arkivet også nyhedsbreve, analytics og sociale medier.

Mads Gorm har i mange år været fast underviser i online medier og online markedsføring på Tietgen, online markedsføringsmedarbejderp på SDU og er nuuddannelseschef på IBC i Kolding.

Indlæg på bloggen som fx "Sådan fik disse megabrands succes med et løfte" er lange og går i dybden med mange eksempler. Det er en skam at Mads Gorm ikke blogger oftere, modsat så har han et arkiv du kan læse tilbage i.
På bloggen finder du bl.a. indlæg fra Teknisk SEO geni Grosen Friis som gerne laver dybdegående indlæg om egne SEO tests og indlæg om andet teknisk SEO. Ud over teknisk seo, så skriver andre af OnlinePartners eksperter også indlæg om mere general SEO, content marketing og sociale medier.

Graver du tilbage i bloggen, så finder du også mange gode indlæg fra Onlinepartners stifter Rune Hansen

Mange indlæg på bloggen er et godt mix af både video og tekst og selv for garvede SEO eksperter kan der være guld at hente i blogindlæggene.
Identitet & Design er en moderne kommunikationsvirksomhed der har mange års erfaring inden for kommunikation, grafisk design, programmering og markedsføring.

På bloggen skrives der om alt fra design, kommunikation, sociale medier, vidensdeling m.fl.
Der er både informerende og belærende blogindlæg, samt blogindlæg der giver dig konkrete tips, som du omgående kan implementere i din egen eller din virksomheds strategi.


Bag Identitet & Design er Helle Hviid, der har en projektlederuddannelse og siden 1994 har været i Identitet & Design.
Inden da arbejdede Helle Hviid som annoncekonsulent hos Ballerup Bladet.
Ehandel, SEO
Drengene bag ved MaggerIT.dk er Magnus Szatkowski og Asger Storebjerg, og målsætningen i Magger IT er klar - de vil levere professionelle web- og online markedsføringsløsninger til private, små og mellemstore virksomheder.

Udover driften af virksomheden, studerer Magnus og Asger informationsvidenskab.
Det er hovedsageligt Asger Storebjerg der skriver på Magger ITs blog, hvor Asger skriver om alt fra optimering af hjemmesider, sociale medier og tips til iværksættere.


Asger har også givet et rigtig godt svar på et af de nok mest stillede spørgsmål for tiden ’Er LinkedIn værd at bruge tid på som iværksætter?’.
IIH Nordic specialiserer sig i online markedsføring og analytics - og lader en stor del af bureauet folk skrive på deres blog.

IIH Nordic har siden 2006 specialiseret sig i online markedsføring og dét at drive en forretning i de nordiske lande; Danmark, Sverige og Norge. På IIH Nordics blog finder du alt inden for online markedsføring; digital strategi, SEO, Google AdWords, Analytics, Email marketing, content marketing, Sociale medier m.fl.

Indlæggene på bloggen er skrevet af specialisten i emnet - og det er nemt at navigere rundt i de forskellige emner.
Kunne du lide hvad du læste?
Når ikke vi blogger, så hjælper vi større virksomheder med online marketing!
Måske vi også kan hjælpe dig, med de udfordringer du står med, når det kommer til at generere trafik, konverteringer og øget salg!

Du kan lide hvad du læser?

Måske du kender andre som også kan lide det...? Vi vil elske dig, hvis du deler med dem!